Praksis hos Naturvernforbundet – Første blogginnlegg

Hei!

Eg heter Agnes Thunem og eg går siste semester på bacheloren min i biologi. Velkommen til mitt første av fire blogginnlegg fra praksisen min i BIO298 her hos Naturvernforbundet. Etterkvart som praksisen går sin gang utover våren kjem eg til å legge ut oppdateringer med mine tanker og refleksjoner om kva eg har opplevd så langt.

Først litt om meg sjølv:) På fritiden elsker eg å spille piano, buldre og å gå fjellturer. Eg kjem fra Selje, en plass med ca. 3000 innbyggere heilt ute ved Stad og Stadhavet der eg voks opp på en gård omgitt av natur, dyr og humørsjukt vær. Mykje av grunnen til at eg endte opp så lidenskapelig for biologi var nok at eg tilbrakte store deler av min barndom ute i naturen og ble interessert i alt som finnes i den og korleis det henger sammen.

Eg har alltid hatt mange interesser og hatt vanskeligheter for å bestemme meg for akkurat hva eg vil utdanne meg som. Før biologi studerte eg sosialantropologi og vurderte å fortsette på dette. Eg har og trua på at det må mykje tverrfaglig kunnskap til for å løse utfordringene vi står ovenfor mellom samfunn og natur og for framtida har eg ett håp om å kanskje kunne kombinere dei to fagfelta!

I fjor høst begynte eg som frivillig i Naturvernforbundet i prosjektet «Ta vare på det du har» og stortrives fortsatt. Derfor føler eg meg heldig som får fortsette å vere med å bidra i ein organisasjon som er så involverte i kunnskapsspredning og bevaring. Eg ser fram til å få kunnskap om arbeidslivet som biolog og å få mer praktisk arbeidsrelevant erfaring på toppen av kva Universitet i Bergen har gitt meg. Spesielt har eg blitt interessert i naturforvaltning og bevaringsbiologi som arbeidsområder og håper eg kommer til å få ett innblikk i hvordan det er å jobbe med dette i en organisasjon.

Vi sees når eg har jobba ca. 50 timer 🙂

Eg slenger med litt bilder fra feltarbeid i Hardanger og sauene mine hjemme