Blogg 1/4 – Utplassering hos STIM

Mitt navn er Brage, og jeg kommer fra Molde. Jeg er 24 år og skal nå begynne på mitt siste semester som bachelorstudent i biologi. Jeg har vært heldig som har blitt utplassert hos STIM, og skal derfor gjennom blogginnlegg, prøve å ta dere med på denne opplevelsen til dere.

Gjennom tiden min som student har jeg byttet studier flere ganger i håp om å finne det jeg virkelig brenner for. Jeg er så glad for at jeg landet på biologi! Likevel har jeg gjennom studietiden innsett mer og mer hvor mange forskjellige retninger læren om biologi kan ta deg i. Helt ærlig, så vet jeg ikke hvilket felt jeg brenner for mest enda, men jeg håper denne praksisperioden kan hjelpe meg et steg i riktig retning.

Bedriften jeg er utplassert hos, STIM,  er et internasjonalt selskap med fokus på fremtidsnæringen som miljø- og fiskehelsetjenester samt rådgivning når det kommer til produksjon og havbruksnæringen. Alle disse temaene virker kjempespennende, og jeg har blitt spesielt interessert i fokuset på fremtidsnæringen den siste tiden.

Jeg har lenge lengtet etter en mulighet til å appellere kunnskapen min fra studiet opp mot praktiske oppgaver i arbeidslivet. Det er nettopp derfor jeg valgte BIO298. 150 timer er ikke mye, så jeg er sikker på at denne perioden kommer til å gå fort. Til slutt håper jeg at jeg sitter igjen med en god erfaring, med kunnskap fra flere forskjellige typer oppgaver!

Jeg gleder meg til å komme i gang! Dere vil bli holdt oppdatert 🙂