Praksis hos Naturvernforbundet 3

Hei og velkommen til min blogg om praksistiden jeg skal ha hos Naturvernforbundet!

Mitt navn er Malin, og jeg er en 22 år gammel student som går tredje året på Bachelor i biologi. Helt siden jeg var liten har jeg vekslet mellom mange yrker, men har alltid hatt biologi i bakhodet. Da jeg var yngre hadde jeg en forestilling på hva livet som biolog var, nemlig reise rundt og se på dyr. Og hvem vil ikke det? Denne enkle forestillingen tok jeg med meg videre og det var ikke før på ungdomsskolen og videregående jeg innså at biologi var så mye mer kompleks og vakkert. Det var da jeg bestemte meg for å studere biologi, og det er noe jeg ikke angrer på! Når jeg begynte på studiet og så hvor bredt biologi var og alle de ulike retningene jeg kunne velge, ble jeg enda sikrere på valget mitt. Muligheten til å studere på mikroskopnivå om cellers oppbygging til verdensbildet om klima viser hvor bredt og kompleks biologi er, og er noe jeg anbefaler andre å studere om man liker natur og liv!

Jeg valgte yrkespraksis etter å ha hørt fra mange arbeidsgivere, biologer og ikke biologer, at erfaring er noe som verdsettes i arbeidslivet. Det blir og en mulighet for meg å teste kunnskapen min i praksis med realistiske omgivelser, noe som lab ikke alltid gjør da oppgavene ofte er satt opp med visse rammer. En annen grunn til at jeg valgte bio298 var også at jeg var litt lei menger på mengder med forelesninger, og ville heller jobbe mer.

Når jeg skulle søke valgte jeg Naturvernforbundet på førsteplass på steder jeg ville jobbe, og det var på grunn av de spennende prosjektene de har som plastjakten og bevaring gjennom skjøtsel.  Plast og bevaring har blitt store temaer de siste årene og virket spennende å jobbe med. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan det blir å jobbe hos Naturvernforbundet sammen med Pernille som også er i praksis der! Vi har fått møte dem vi skal jobbe med og de tok oss i mot med åpne armer! De er en utrolig god og gøy gjeng, og jeg gleder meg til å jobbe videre med dem.

Bildet fra felturen i bio102