Praksis på VilVite; Blogginnlegg 3

Hei og velkommen til mitt tredje blogginnlegg! Nå er det ikke lenge igjen av praksisen. Så langt har praksistiden vært kjekk og variert. Som dere har lest om i de andre blogginnleggene mine så har jeg fått vært med på litt av hvert, og nå har jeg fått prøvd meg på enda mer nytt.

I det siste har jeg jobbet mye med filming av et eksperiment til VilVites nettside. Eksperimentet er ment for både barn og voksne, og det går ut på å lage spiselige sukkerkrystaller på pinne. Etter flere omtagninger og mye redigering har jeg endelig ferdigstilt en kortfilm som snart er ute på VilVites nettside, så om du også har lyst til å lage noen velsmakende krystaller så er det bare å ta turen innom VilVite.no/mer!

Som jeg nevnte i forrige blogginnlegg så har jeg også vært med på å lage et læringsprogram for barneskoleelever som heter Jordlabb. I den forbindelse fikk jeg i oppgave å blant annet lage oppdragsplakater som skal hjelpe elever med å utforske jord og småkryp på egenhånd på lab på VilVite. Her var det ikke dumt med erfaring med plakat-laging etter poster symposium gjennom Bioetikk-faget jeg hadde forrige semester. Teksten om Meitemark til VilVites nettside er også ferdigstilt og det eneste som gjenstår er å hente inn jordprøver og test-gjennomgang av opplegget, før elever slipper til første uken i mai.

Det er ikke lenge igjen av praksisen, og de neste timene vil for det meste gå til formidling av et læringsprogram om fordøyelsessystemet. Her får jeg frisket opp igjen litt gamle biologikunnskaper om kroppen fra videregående, og det er jo aldri dumt. Ha det bra, enn så lenge!

Klemz

Sina Marie