Blogginnlegg 3: Bioregion institute

Hei igjen!

Velkommen til mitt tredje blogginnlegg. Etter forrige blogginnlegg har jeg gjort mye av det samme, men jobbet to dager i uken istedenfor bare en dag. Vi jobber fortsatt med to prosjekter hvor vi tidligere har utforsket materialer. I det ene prosjektet bruker vi mycelium og i det andre havre. Vi har så langt eksperimentert med disse, prøvd oss på flere type fastheter, farger og form. Det er veldig spennende og gøy å kunne være så kreativ og utfordre sin kunnskap. Jeg har også i noen dager jobbet med å svare på spørsmål angående materialene sammen med arkitekten som også er med på disse prosjektene. Her lærer jeg om metoder, regler og lover som jeg ikke tidligere kjente til.

Mye av det vi har gjort på lab har gjort meg nysgjerrig, spesielt å kunne se hvordan ulike materialer reagerer sammen, kreativiteten bak det, og hvordan gjøre ting så bærekraftig som mulig. Jeg visste fra før noe om at mycelium ble brukt til en del overraskende ting, men jeg har fått så mye mer kunnskap om det nå og vet at det kan lages så mye kult med det. Man kan som for eksempel lage skinn, møbler og så mye mer. Det er også veldig interessant å lese vitenskapelige artikler om hvordan andre har utforsket med mycelium og hvilken type stoffer de har brukt for å få ønsket resultat. Siden jeg går siste året på biologi så har jeg lært en del om planter og sopp. Jeg får brukt mye av kunnskapen jeg har fått gjennom studiene, slik som plantedelen og hvordan mycelium vokser. Gjennom studiet har vi vært vant med å lese vitenskapelige artikler, og det gjør jeg også mye av nå. Jeg har også skrevet rapport etter labdagen, noe jeg også har lært og gjort mye av i studietiden. Lab-ferdighetene mine kommer også til nytte her, noe som blant annet er viktig for å unngå forurensning av bakterier i materialene.

Her er en materiale hvor vi legger den i vann for å se om den holder på formen

De neste dagene jeg skal tilbringe her skal brukes på å utforske materialene videre og prøve å lage noe som vi tror bedriften kan bruke og være fornøyd med.

Mycelium som vi har dyrket

Neste blogginnlegg vil komme når jeg har jobbet mine 150 timer og da vil være ferdig med praksistiden hos Bioregion Institute. Vi ses igjen om ikke så altfor lenge