Praksis på VilVite; Blogginnlegg 1

Hei, jeg er Sina Marie, er 22 år og er født og oppvokst i Bergen. Dette er mitt første blogginnlegg her, og skal fremover ta dere med på min praksis hos VilVite!

Først litt om meg, jeg er en aktiv jente som liker å trene, gå fjell- og skiturer og nyte lange finværsdager gyngende på havet i båt. Jeg er på mitt siste semester på en bachelor i Biologi på Universitetet i Bergen. Jeg valgte å gå denne retningen da jeg allerede som 14 åring satte meg et mål om å bli Marinbiolog. Interessen for havet og naturen har jeg hatt siden jeg var liten, mye grunnet lange helger på hytten ved sjøen. Nesten hver helg var jeg ute i båt, dro garn, trakk teiner og lekte i fjæren, og det som fascinerte meg mest var alt det en ikke kunne se, livet i de dypeste delene av havet. Nettopp derfor er min plan videre etter studiet å spesialisere meg i dyphavsbiologi eller lignende.

Gjennom studiet har jeg vært heldig å få erfaring med både laboratoriearbeid og arbeid i felt på tross av korona. Men utenom studiesammenheng har jeg ikke fått brukt mine biologiferdigheter noe særlig, og det var derfor jeg valgte emnet Bio298. Jeg ble plassert hos VilVite, her får jeg muligheten til å videreutvikle formidlingserfaringene jeg har fått ved å jobbe på barneskole i 2,5 år, samtidig som jeg får tatt i bruk noe av biologikunnskapene mine. Jeg har fått vite at jeg skal få delta på både jordlabb, OneOcean-Week og opplegg for skoleelever om både Klima, Bærekraft og Fordøyelse. Jeg ser fram til en praksis på VilVite og tror det vil bli lærerikt og spennende.

Slenger med noen bilder fra turer rundt om i Norge og fra friåret mitt på Island!