Blogginnlegg 1: Bioregion institute

Hei!

Velkommen til mitt første blogginnlegg som praksisstudent hos Bioregion institute. Jeg heter Moska og er på siste året på bacheloren min i biologi. Jeg er glad i å gå på fjellturer og tilbringe tid i naturen. Siden jeg har vokst opp i Bergen så har jeg vært heldig og hatt et stort utvalg av fjell og om været var på min side så utnyttet jeg sjansen. Men hovedgrunnen til at jeg valgte en bachelor i biologi når jeg hadde biologi på videregående, at jeg synes det virket interessant og mye av pensumet var det jeg interesserte meg for.

Gjennom snart tre år så har jeg hatt mye realfag, lært mye og enkelte ganger har det vært tøft. Men under studie har vi også har mye praktisk arbeid som labarbeid, hvor man studerte forskjellige dyr, prosesser, eller andre ting som er relevant noe som gjorde at jeg ønsker å ta master og fortsette med labarbeid. Jeg har vært heldig og fått litt jobberfaring innenfor feltarbeid, hvor jeg har vært med NINA i fjor sommer og samlet data. Derfor ønsket jeg å få jobberfaring innenfor noe annet gjennom yrkespraksis og se om det jeg ønsker å ta master min i er noe jeg kunne faktisk tenkt meg å jobbe med. Jeg valgte derfor bioregion for det er en fin kombinasjon av labarbeid og miljø.

På bioregion institute så har jeg allerede jobbet noen timer, hvor jeg har hatt kontorarbeid så langt og etter neste uke begynner vi med labarbeid. Vi har også noen gøye eventer hver gang det er full måne, hvor ulike firmaer kommer og snakker om deres arbeid. En fin måte å bli kjent med biologi miljøet. Så langt trives jeg veldig og mye av det vi gjør er konfidensielt så det blir spennende å se hvor mye jeg kan dele.

Ses når jeg har jobbet 50 timer!