Praksisplass hos NORCE 1/4

Velkommen til mitt første blogginnlegg! Jeg heter Mathilde og er en 24 år gammel jente fra Bergen som liker å bruke fritiden sammen med venner og familie. Dette er mitt siste semester på min bachelor i biologi på Universitetet i Bergen. Jeg har gjennom emnet BIO298 fått praksisplass på Ferskvannsøkologi og innlandsfiske i NORCE hvor jeg skal jobbe 150 timer før slutten av juni.

Bilde av meg og samboeren min på hytten i Solund

Fra jeg var liten har jeg vært ekstremt opptatt av dyreliv og med årene har lidenskapen for naturen vokst. Sammen med dette har også engasjementet på hvordan vi best mulig kan bevare naturen og dyrelivet rundt oss også økt. Jeg er en sosial jente som elsker å lære nye ting og mener at jeg selv lærer best av å gjøre ting i praksis. Jeg tror og håper at jeg gjennom denne tiden hos NORCE vil få masse ny kunnskap av mennesker med mye erfaring og kunnskap. Selv har jeg fra jeg var liten vært med min far på jobb rundt over hele landet og har med dette fått være med på mye spennende. Han var selv en miljøverner og jobbet hele sitt liv med å bevare natur og miljø og har med dette overført sitt brennende engasjement til meg. Jeg håper jeg får være med på litt av hvert slik at jeg får en smakebit av hvilke jobbmuligheter jeg har og at dette kanskje også kan være en veileder til hvilken master jeg ønsker å ta.

Bilde til venstre fra tur i Geiranger og bilde til høyre fra snorkling på Mallorca

Gjennom denne bloggen skal dere få bli bedre kjent med meg og hvordan livet er på praksis hos NORCE. Jeg skal gjennom dette semesteret poste fire blogginnlegg; det første før praksisen starter, det andre etter 50 timer, det tredje etter 100 timer og det siste innlegget etter praksisen er ferdig. Jeg håper dere vil følge meg gjennom dette semesteret!

Bilder fra turer ute i natur sammen med hunden min Kompis

Mathilde

About Mathilde Oddekalv

Hei, jeg heter Mathilde og går mitt siste år på min bachelor i biologi her på Universitetet i Bergen. Jeg har en stor lidenskap for natur og miljø og ønsker å bidra til å finne måter å bevare natur og miljø best mulig.