Slutten på denne grønne reisen


Hei! Nå er min praksisperiode hos Naturvernforbundet Hordaland over. Jeg tenkte å gi dere en liten oppsummering og sammenlikne erfaringene mine med forventningene jeg hadde før praksisen. Det har vært en lærerik reise.

I løpet av min praksisperiode har jeg erfart at det å jobbe som biolog kan innebære mange forskjellige arbeidsoppgaver. Jeg har skrevet artikler og tekster, intervjuet mennesker, utført diversitetsanalyse i en blomstereng, vært med på en ryddeaksjon og mye mer. Det har vært fint å være med på mye forskjellig arbeid.

Jeg har fått øynene åpnet for flere aspekter ved å jobbe som biolog. Jeg har blant annet fått erfare hvor lang tid det kan ta å skrive en god faglig artikkel og hvor mye planlegging som ligger bak arrangementer. Det er mange eposter frem og tilbake før en tekst er klar for å publiseres eller et arrangement skal gjennomføres. Å samarbeide med andre om et felles mål var fint å erfare. I tillegg har det vært fint å lære at det ikke forventes at man kan alt. Det er lov å undersøke eller spørre noen andre om hjelp. Og det er alltid rom for å lære noe nytt.

Da jeg skulle begynne praksisen hadde jeg et håp om å møte nye utfordringer om mennesker og å lære mye. Jeg forventet også å lære mye som kan være nyttig å ha med seg i arbeidslivet. Å kunne gjøre verden til et litt bedre sted på min praksisreise var også en forventning jeg hadde til praksisen. Mine håp og forventninger til praksisen ble innfridd. Jeg har lært mye nytt og erfart mange nye ting. Jeg har også fått brukt mye av kunnskapen jeg har lært på universitetet. Jeg har også fått gjort miljøet og naturen flere tjenester på veien. Praksistiden min har vært over alle forventninger og jeg er superfornøyd.

Her kommer et utvalg bilder jeg har tatt i løpet av praksisreisen.

Engen på Havrå:

Ryddeaksjonen ved Hardangervegen:

Parsellhagen ved Storetveitmarken:

Befaringen på Askøy etter et sted å restaurere:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *