Del 1; Fra hund og hest til urbanemåker, ender og flaggermus 2

Hei!

Da er jeg endelig klar for å kaste meg ut i noe nytt og spennende. Heldigvis er jeg spesielt glad i spennende oppgaver, og nye oppgaver for den del. Denne gangen skal jeg se om jeg klarer å få brukt noe av kunnskapen jeg har fått, gjennom all sittingen på skolebenken og foran dataskjermen, søken etter informasjon. Nå håper jeg da som sakt å få brukt noe av det som ligger på harddisken, i topplokket på denne kroppen. Dere er kanskje nysgjerrige på mitt nye prosjekt, og kanskje noen faktisk lurer på hvem jeg er (!)?

Jeg kan jo starte med hvem jeg er. Jeg heter da Linda Nordås, er 24år og kommer fra Mosjøen i Nordland. Jeg har alltid vært interessert i dyreliv og natur. Dette vises klart gjennom mine fritidsaktiviteter opp gjennom årene, alt fra hest og hund, til jakt og fiske. Fra tidligere har jeg en bachelor i naturforvaltning og et årsstudie i kultur- og naturminneoppsyn (++). Jobbmessig har jeg jobbet for Fylkesmannen i Nord-Trøndelag med rovdyr i et års tid og har nå en del oppdrag/engasjement for Statens Vegvesen, ytremiljø, på det nye veiprosjektet E39 mellom Os og Bergen.

Dette er meg som liten, allerede da interisert i hva som skjer med naturen.

Dette er meg som liten, allerede da interessert i hva som skjer med naturen. Foto: Eva E. Hovde.

Dessverre må jeg skuffe dere, jeg skal nok ikke skrive om hvem eller hva jeg skal jobbe med før i neste innlegg! Men, såklart kan jeg jo komme med et «hint» eller to; Bergen kommune, Grønn etat og hekkeplatformer, andekurver, flaggermus-hus og insekts-hotell. Woho!

Jeg håper i hvert fall at dette blir en positiv opplevelse, at jeg får jobbet mye ute, og bruke meg litt praktisk. Jeg håper også at vi klarer å finne gode plasser for utplassering av disse, #HINT, nye hekkeplassene for både måker, ender, flaggermus og insekt.

Jeg tror dette blir bra, og jeg er ganske sikker på at det å få bruke kunnskapen man har og det å forstå hva man driver med, fører til at man gjør en bedre jobb og lærer enda mere! Som mange av dere selv sikkert har opplevd er det enklere å stille spørsmål ved ting man kan litt om fra før av. #I-stede-for-å-stå-der-som-et-spørsmålstegn

Praksisen min starter først i April, før det skal jeg en månedstur til Svalbard, så vi
.
blogges faktisk!