Blogginnlegg 4: Bioregion institute

Hei igjen!

Da er mitt praksisopphold hos Bioregion Institute over. De siste 50 timene har jeg jobbet videre med det jeg holdte på for noen uker siden, prøve oss frem med materialene. En dag hadde vi en ryddedag hvor jeg var med og siste dagen hos Bioregion hadde vi en liten avslutning, noe som var veldig hyggelig.

Prøver med forskjellige type stoffer

Fra eventen som de selv har, hvor denne gangen var det flower event tema og vi ble introdusert til spiselige viltvoksende planter.

Praksisoppholdet har vært lærerikt, spennende og nyttig erfaring. Jeg har lært mye om de biomaterialene som vi har jobbet med under oppholdet, lært hvordan man kan være kreativ med de, hvordan jobbe i lab med nye materialer og hvordan samarbeide med forskjellige felt og være kreativ sammen. Jeg har også fått være med på flere arrangementer, både det de selv arrangerer og andre som de er invitert på som Ocean week.

Mine forventninger til praksisoppholdet var ikke veldig mye, men det jeg forventet å lære nye ting, forbedre mine labkunnskaper og se i hverdagen til en biolog. Jeg vil si at det ble innfridd og jeg fikk oppleve at hverdagen til en biolog varierer fra dag til dag, spesielt i bioregion. Som jeg nevnte så lærte jeg også en del underveis og samtidig som jeg kunne bruke min kunnskap fra studie. Det å jobbe med arkitekter og designere i enkelte prosjekter mener jeg har vært utrolig lærerikt og fin erfaring i seg selv, med tanke på samarbeid med ulike felt.

Jeg vil si at hverdagen til en biolog var slik jeg så for meg og siden jeg allerede hadde en anelse, så er jeg sikker på at det det rette yrket for meg. Men jeg er kanskje litt mer sikre på retningen videre og hva jeg ønsker å bruke min tid og kunnskap på. En ting jeg savnet under praksisperioden var å kunne lære seg bruken av nye utstyr og nye metoder, siden vi gjorde mye av det samme om og om igjen. Men alt i alt så synes jeg det har vært en fin erfaring å ha med seg videre. Jeg vil anbefale biologi studenter om å søke praksisplass ved Bioregion om interessen for biomaterialer, kreativitet og miljø er stor, og spesielt   faget bio298 for å oppleve arbeidslivet.

Til slutt vil jeg takke alle i Bioregion for å ha tatt meg så godt i mot og gjorde praksisplassen bedre.