Før jeg reiser til NIBIO i Hardanger

Jeg heter Marius og har fått plass på BIO298 med tilbud om praksis på NIBIO som er et institutt som blandt annet forsker på innsekter og og deres effekt på landbruk.
Tror at dette er noe som passer midt i blinken for meg.
Først introduksjon av meg selv. Må innrømme at jeg er av den marginalt eldre garde med noen år fra yrkeslivet, og har reist verden rundt og boret etter olje.
Fra de første minnene jeg har fra barndommen, har jeg hatt interesse for edderkopper, og bestemte meg en tid tilbake siden for å følge drømmen om å fordype meg i dette.
Jeg flyttet derfor fra Stavanger til denne regntunge byen for å studere biologi.
Er vel derfor ikke overaskende at studentlivet har vært en omveltning for meg.
Er av en type som ikke er særlig glad i å lese pensum, og sliter med å holde forkus og motivasjonen oppe med å studere hjemme. Nettopp som har vært spesielt vanskelig i disse tider når universitetet har vært stengt pga. den pågående pandemien.
Ser for meg at det blir noe utendørs samling av materiale meg påfølgende undersøkelser i laboratorie på ettermiddagen. Er litt spent på om det blir samling hver dag, og om det blir spesialisering på spesifikke familier eller arter.
Nå er det like før jeg reiser ut til Hardanger og selv om jeg er en tidvis overdreven selvsikker type, har jeg litt sommerfugler nå. Dette er det jeg alltid har drømt om, så nå får vi se om det lever opp til forventningene.
Da var kofferten pakket og klar, og heldigvis ser det ut som det blir fint vær. Gleder meg masse til å komme i gang!
Marius