Takk for et fint praksisopphold

Da var praksisoppholdet på havforskningsinstituttet ferdig. Når man valgte hva man skulle gjøre, og jeg så at det ene alternativet var å jobbe med Livet i Fjæra på HI tenkte jeg at dette var midt i blinken for meg. Jeg hadde håpet jeg kunne få arbeide mye med taksonomi og alt som har med det å gjøre, og det fikk jeg så definitivt. Som sagt i tidligere blogginnlegg var det litt nervøsitet i starten, i og med at man ikke visste hvor vanskelig arbeidsoppgavene skulle være og slikt. Og en annen tvil man hadde var om man hadde nok forkunnskaper i diverse fag og programmer til å kunne gjøre en grei jobb(Da først og fremst statistikk, og til en viss grad excel). Samt man lurte litt på hvordan arbeidsprosedyrene var og slikt, man har ikke alt for mye samarbeidsoppgaver på universitetet, i alle fall ikke på slik skala som på Havforskningsinstituttet. Men når jeg satte i gang gikk det helt ok å starte. Jeg fikk god hjelp til å sette i gang, og arbeidsoppgavene var ganske konsise og man ble satt på rett spor hvis man ikke helt visste hvordan man skulle starte med oppgavene. Jeg lærte også etter hvert å dobbelsjekke arbeidsoppgavene med noen i teamet i starten av et prosjekt før jeg arbeidet videre på det. Sånn for og ikke måtte gjøre alt på nytt igjen når man er ferdig fordi man glemte å få second opinions. Det var litt kjedelig at jeg ikke hadde forhåndskunnskap i InDesign; det hadde vært kjekt å ha. Og da hadde man fått jobbet litt mer kreativt også, noe jeg tror kunne vært artig.

Praksisoppholdet svarte definitivt til mine forventninger og det har også gitt meg lyst til å jobbe hardt videre for å bli en biolog.

EPSON MFP image

Flekket leddsnegl(Callochiton septemvalvis) av Stein Mortensen