Innlegg 2

Etter en stund på Vilvite er det vel på tide å skrive et nytt innlegg. Det har så langt vert skjekt å være med i en så variert  arbeidsdag som de har. Det er så mange prosjekter som alle holder på med at det er vanskelig å få en oversikt over hva som skjer, men det alle er så gira på sine prosjekter at det er morsomt å høre alt som skjer.

Det prosjektet som jeg har jobbet mest er kurs programmet Næringsstoffet i mat som er for Videregående elever. Kurset har nok en litt større tyngde på kjemi en jeg har bakgrunn for men det er spennene at det er noe nytt også. Det er spennene å prøve å formidle kunnskap til elever med en mindre naturvitenskaplig bakgrunn enn meg, selv om det er lit skummelt å bli sett på som en autoritet for kunnskap.

Jeg har også delta i noen møter om utvikling/videreutvikling av nye kurs. Det er interessant å se hvordan de tenker når det lager kursene spesielt siden, med det breie spekteret av kompetanse som det er der, kommer folk med så mange måter å se ting på. Det har også vært kjekt å kunne komme med innslag i disseksjoner selv.

Det har også vært kjekt å se noen av programmene beregnet på yngre elever som kurset om kreativ problemløsing i «skape hagen» for barneskolen og forestillingen «metamorfose» for barnehage barn. Det er kjekt å se hvor gira barn blir for slike opplegg.

Det har vært interessant og kjekt å være på Vilvite så langt og jeg gleder meg til å forsette videre ut semesteret.