Blogginnlegg (4/4) Ferdig i arbeidspraksis hos NIVA!

Nå har jeg tilbakelagt de 150 timene hos NIVA og er utrolig fornøyd med opplevelsen min! De siste timene nå siden siste blogginnlegg har vært alle brukt på regneark og sedimentregistrering på pc så har dessverre ikke så mye spennende å oppdatere om, men tenker jeg kan reflektere over tiden min her nå som jeg er ferdig!

Når jeg først kom til NIVA var jeg utrolig overrasket over det massive spekteret av arbeidsoppgaver et firma som NIVA har (som jeg tror jeg nevnte i første blogginnlegg), og det mangfoldet av kompetanserike mennesker som er ansatt her. Vi ble introdusert til flere ulike prosjekter (B og C-undersøkelser, vannkvalitets-testing, preparering av kjemikalier og mer), og fikk et overordnet bilde av arbeidet som foregår her. Dette arbeidet ga meg et godt innblikk i hvordan arbeidsdagene kan gå på slike firma. Det er også godt å få satt seg inn i forskjellen mellom det akademiske og forskningsbasert/innovasjonsarbeid og konsulentarbeid, ettersom det er flere ulike retninger å gå med en relevant utdannelse innen dette.

Kontaktpersonene våre på NIVA var utrolig hyggelige og behjelpsomme, og la godt til for vårt arbeid. Jeg er utrolig fornøyd med å ha fått brukt et semester nå til å anvende litt av kunnskapen jeg har lært gjennom universitetet, samt å få et godt bilde av arbeidslivet og annen kunnskap og erfaring som ikke kommer like tydelig fram i undervisningen. Jeg håper også at NIVA satt pris på hjelpen vår dette semesteret og ser nå spent fram til fremtiden og mastermuligheter!

Takk for å ha fulgt med denne reisen!