Blogginnlegg (4/4): Ferdig hos NVF!

Hei!
Etter 150 timer hos Naturvernforbundet sitter jeg igjen med gode erfaringer og ny kunnskap. Jeg har fått utfordre meg selv både når det kommer til formidling, kommunikasjon, ansvar og å hoppe ut i nye ting. Ikke minst har jeg fått være med på morsomme ting.

Siden sist har vi fått planlegge og arrangere en hemlokkdugnad på Fløyen. Da fikk vi erfare ansvaret det innebærer og øve oss på problemløsning, strukturering av tid og kommunikasjon. Det var gøy å se hvor entusiastiske de frivillige var, til tross for pøsregn. Heldigvis fikk vi fjernet en del hemlokk, selv om alle ble gjennomvåte og vi måtte avslutte tidligere enn planlagt.

I tillegg har jeg skrevet en artikkel om marint vern som ble publisert i medlemsmagasinet NaturVest. I sammenheng med dette fikk jeg trent meg på å undersøke og formidle gjennom en annen skrivestil enn det jeg har gjort på universitetet. Det var kjekt å få et innblikk i det redaksjonelle arbeidet Naturvernforbundet også gjør. Les gjerne mer om marint vern i artikkelen her: https://naturvernforbundet.no/hordaland/marint-vern-haster/

Vi har også hjulpet til mer med oppdrag blomstereng. Vi var med på å lage en blomstereng på Bergenhus festning. Her hadde vi også med to skoleklasser som vi skulle plante med og lære bort om pollinatorer og ville blomster.
I tillegg har vi formidlet om ville blomster under Arboretets dag. Her hjalp vi barn og vokse med å brette frøposer.

I løpet av tiden jeg har vært hos Naturvernforbundet, har jeg lært masse om hvordan en miljøorganisasjon fungerer. Jeg har fått innblikk i de ulike sakene de jobber med, og hvor mange forskjellige metoder de bruker i arbeidet sitt. Jeg synes også det har vært interessant å se hvilke andre fagfelt man møter på som biolog på en slik arbeidsplass (økonomi, politikk, juss).

Det har vært skikkelig gøy å være hos NVF, og dette er noe jeg virkelig kan tenke meg å jobbe med senere også.
Dermed vil jeg takke veilederne mine, Jeanette og Ingvild, som har tatt veldig godt vare på meg. Jeg setter veldig stor pris på all hjelpen deres og at de har tatt seg tid til alt de har lært meg.

Takk for at du leste bloggen min, og god sommer:)