Blogginnlegg (4/4) NORCE: Tanker etter praksis

Da har jeg opparbeidet meg hele 150 timer hos praksisverten min på NORCE – LFI.

Siden det siste innlegget mitt har jeg hjulpet litt til her og der med lab og otolitt arbeid, lest litt gjennom papirer og hjulpet til med forbereding av undervisningsmaterialer til ulike arrangementer.

Praksis tiden min hos NORCE -LFI har vært fantastisk spennende og interessant for meg og jeg vil absolutt anbefale å søke praksis her gjennom BIO298. Arbeidet jeg har fått har ofte vært relatert til oppdrettsfisk og smolt overvåkning som er veldig relevant for studenter som ønsker seg erfaring for arbeidslivet som kommer. Personlig har jeg også opplevd faglige hindringer i arbeidet, men det er nettopp disse hindringene som må til for at man får den fulle opplevelsen, enten om det er noe tall i datasettet som ikke stemmer eller om det er firmabilen som begynner å pipe på den lengste strekningen til nærmeste bebyggelse.

Nå skal jeg også være ærlig å si at det selvfølgelig har vært en del ventetid og øyeblikk hvor jeg ikke helt forstår hva jeg egentlig gjør. Det har gitt meg litt tid til å tenke på nøyaktig hva jeg vil gjøre videre og om dette passer for akkurat meg. Svaret på det er vanskelig å komme frem til, men jeg vet at jeg likte meg godt på praksisplassen med alle de jeg har jobbet i lag med. De tilbyr også masteroppgave muligheter så veien videre ser ikke så mørk ut. Jeg er mer motivert til å fortsette etter bacheloren.

Takk til alle hos NORCE LFI som jeg har møtt og mulighetene jeg fikk. Dette er mitt siste blogginnlegg og jeg håper det var vel verdt å lese. 😉